Návštevný systém je programové vybavenie pre evidenciu návštev v podnikoch a informačný systém vstupných miest.
Prvý kontakt návštevníka a tým aj prvý dojem o inštitúcii, ktorú chce navštíviť, vzniká pri vstupe do budovy, na vrátnici. Druhým dôležitým miestom pre vonkajšiu komunikáciu inštitúcie je telefónna ústredňa. Na oboch miestach sa návštevníkovi musia rýchle poskytnúť presné informácie. Tento systém integruje všetky potrebné funkcie.
Evidencia návštev
- Zaznamenávanie údajov o návštevníkovi do knihy návštev a adresára,
- zrýchlená evidencia pri opakovaných návštevách,
- automatická kontrola toho, či návštevník opustil budovu (automatické odpisovanie alebo odpisovanie vrátnikom),
- plánovanie návštev pre vedúcich zamestnancov,
- tlač zostáv podľa rozličných kritérií (napríklad kedy daná osoba v minulosti navštívila podnik).
Aplikačné možnosti
- Kontrolné miesta budov a podnikov,
- informačné centrály veľkých budov, nemocníc, inštitúcií a pod.,
- telefónne centrály,
- podpora marketingu.
Pre okamžité sledovanie stavu prítomnosti a neprítomnosti na pracovisku slúžia prehľady, ktoré sú prístupné pre vedúcich pracovníkov, sekretárky a iné osoby, ktoré potrebujú prehľad o zamestnancoch a návštevách.
Interakciu s návštevným systémom zabezpečuje Monitorovací klient Komunikačnej stanice, ktorý umožňuje:
- evidovať návštevy,
- priradiť návšteve navštívenú osobu podľa zoznamu zamestnancov,
- vydať identifikačnú kartu návšteve,
- priradiť návšteve určitú prístupovú zónu a následne podľa prístupovej zóny povoliť jej vstup do objektu,
- ukončiť návštevu.